Menu Zamknij

BAJKOTERAPIA

„Dziecko pragnie bajek i opowiadań, bo rozszerzają one ogromnie świat jego myśli, dają mu przeżycia, których dziecko nie zaznało dotąd w świecie swych naiwnych zabaw, bo karmią go strawą duchową, które umożliwia mu zdobycie wiedzy o rzeczach nieznanych, bo wprowadzają je w zrozumienie i odczucie losów i zdarzeń ludzkiego życia, jakich dotąd nie znało, a które już przeczuwa.” Ch. Bűchler

 
 

Zawartość merytoryczna szkolenia:

  • Pojęcie biblioterapii, bajkoterapii.
  • Terapeutyczna moc literatury: dlaczego i jak literatura leczy.
  • Analiza wybranej baśni – archetypy.
  • Baśń, bajka, mit, legenda, opowieść – różnice, wartości.
  • Opowiadamy – elementy storytellingu.
  • Poznajemy rodzaje bajek terapeutycznych.
  • Piszemy własne opowieści terapeutyczne.
  • Wchodzimy w relacje – jak być wystarczająco dobrym opowiadaczem lub lektorem.
  • Potrzeby psychiczne dziecka a wybór opowieści.
  • Praca z opowieścią: propozycje działań twórczych wokół opowieści, kamishibai magiczny sposób na książkę i bajkoterapię.
  • Zajęcia bajkoterapeutyczne: wybór bajek, przebieg zajęć, ćwiczenia i zadania.

Po szkoleniu otrzymują Państwo streszczenie najważniejszych tematów poruszonych podczas szkolenia w formie PDF.

Szkolenie certyfikowane.

 
 

Szkolenie prowadzi Zofia Piątkowska, redaktor naczelna Wydawnictwa Tibum

kamishibai

BAJKOTERAPIA

„Dziecko pragnie bajek i opowiadań, bo rozszerzają one ogromnie świat jego myśli, dają mu przeżycia, których dziecko nie zaznało dotąd w świecie swych naiwnych zabaw, bo karmią go strawą duchową, które umożliwia mu zdobycie wiedzy o rzeczach nieznanych, bo wprowadzają je w zrozumienie i odczucie losów i zdarzeń ludzkiego życia, jakich dotąd nie znało, a które już przeczuwa.” Ch. Bűchler

Zawartość merytoryczna szkolenia:

1. Pojęcie biblioterapii, bajkoterapii.
2. Terapeutyczna moc literatury: dlaczego i jak literatura leczy.
3. Baśn, bajka, opowieść – różnice, wartość.
4. Opowiadamy – elementy storytellingu.
5. Poznajemy rodzaje bajek terapeutycznych.
6. Piszemy własne opowieści terapeutyczne.
7. Wchodzimy w relacje – jak być wystarczająco dobrym opowiadaczem i/lub lektorem.
8. Potrzeby psychiczne dziecka a wybór opowieści.
9. Praca z opowieścią: propozycje działań twórczych wokół opowieści.
10. Kamishibai magiczny sposób na książkę i bajkoterapię – terapeutyczna moc kamishibai.